Akreditasyon Komisyonları
Akreditasyon Komisyonları 09.10.2024
Komisyonlar |
GÖREV TANIMLARI |
Komisyon Üyeleri |
Bölüm Akreditasyon Komisyonu |
1) MÜDEK Bölüm Özdeğerlendirme Raporu ve gerekli durumlarda Ara Rapor'unun hazırlanması 2) İhtiyaç duyulan Akreditasyon Destek Komisyonlarının (ADK) belirlenmesi ve Bölüm Kurulu'na teklif edilmesi 3) ADK’ların akreditasyon süreci doğrultusunda yönlendirmesi, çalışmaların koordinasyonunun sağlanması 4) MÜDEK tarafından yapılacak Bölüm inceleme ve değerlendirme ziyaretinin organize edilmesi 5) Akreditasyon çalışmalarında yeni bilgi toplama ihtiyaçlarının belirlenmesi 6) Akreditasyon çalışmaların izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi 7) Öğretim kadrosu, akademik ve idari yük özetinin oluşturulması 8) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 6’ya ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. |
Prof. Dr. Tuğrul VAROL Prof. Dr. Barbaros YAMAN Prof. Dr. Ali DURKAYA Prof. Dr. Ayhan ATEŞOĞLU Doç. Dr. Gökçe GENÇAY Doç. Dr. N. Kaan ÖZKAZANÇ Doç. Dr. Ersin GÜNGÖR Dr. Öğr. Üyesi H. Batuhan GÜNŞEN |
Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu |
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 3’e ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında inceleme, anket ve benzeri yöntemler geliştirerek uygulanması 3) Öğrenci ders değerlendirme anketlerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi, lisans müfredatında yer alan derslerin program çıktılarına olan katkı oranlarının belirlenmesi, izlenmesi, raporlanması ve ayrıca hazırlanan raporların her dönem sonunda Eğitim- Öğretim İzleme ve Geliştirme Komisyonu'na (EGK) ve Bölüm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması 4) Mezunlarla İlişkileri Geliştirme Komisyonu'na (MİG) mezun anketi sorularının oluşturulmasında destek verilmesi 5) Öğrenci ders değerlendirme anketi, mezun anketi vb çalışmaların sanal (internet, web, AKSİS vb) ortamda yapılabilmesi için ilgili anket sorularının İnternet (Web) Sayfası Düzenleme Komisyonu'na (ISDK) gönderilmesi 6) Anketlerin güncellenmesi konusunda çalışma yapılması, 7) İstatistiklerin dönemsel olarak belirlenmesi ve raporlanması 8) Bölüm ders ve uygulamalarının ölçme ve değerlendirmesinde uygulanan düzenlerin izlenmesi, daha iyi sınav ve ölçme değerlendirme araçlarının geliştirilmesine yönelik önerilerin geliştirilmesi ve program çıktılarına katkı oranlarının ölçülmesi 9) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak Bölüm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Doç. Dr. Gökçe GENÇAY (Başkan) Prof. Dr. İsmet DAŞDEMİR Arş. Gör. Dr. Kâmil ÇAKIROĞLU Arş. Gör. Dr. Yağmur YEŞİLBAŞ Arş. Gör. Esra PULAT |
Eğitim Öğretim İzleme ve Geliştirme Komisyonu
|
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 2’ ve 5’e ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Derslerin MÜDEK ölçütlerine göre değerlendirilmesi 3) Öğrenci bilgi sisteminin (öğrenci otomasyonu vb) edilmesi değerlendirilerek önerilerin rapor 4) Eğitim-Öğretim yılı sonunda öğrenci toplantılarının yapılması ve iyileştirme önerilerin alınması 5) Öğrenci - danışman iletişim sürecine göre danışmanlık sisteminde yapılacak olan iyileştirme önerilerinin iç paydaş döngüsüne yansıtılması 6) MÜDEK’in öngördüğü ana tasarım deneyimi ile ilişkili uygulamaların izlenmesi ve geliştirme önerilerinin yapılması 7) Kurumsal misyon, vizyon ve politikalar doğrultusunda eğitim amaçlarının güncellenmesi ve duyurulması konusunda öneriler yapılması 8) Sınıf temsilcileri ile toplantı yapılarak eğitim amaçlarının ve program çıktılarının güncellenmesi 9) Eğitim-öğretim ile ilgili anketlerin güncellenmesi konusunda önerilerin geliştirilmesi 10) Müfredatın (eğitim planının) güncellenme ihtiyacının belirlenmesi 11) Saptanan iyileştirme alanlarının fakülte yönetmelik ve yönergelerine yansıtılması için gerekli değişiklik önerilerinin hazırlanması ve ilgili kurullara teklifi 12) Öğrencilere ek beceri kazandıracak sertifika programlarının incelenmesi ve raporlanması 13) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak Bölüm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması 14) Diğer birimlerle çok disiplinli çalışmaların gerçekleştirilmesi amacıyla protokoller yapılması |
Prof. Dr. Ayhan ATEŞOĞLU (Başkan) Prof. Dr. Tuğrul VAROL Doç. Dr. İlyas BOLAT Dr. Öğr. Üyesi H. Batuhan GÜNŞEN Dr. Öğr. Üyesi Tuna EMİR Arş. Gör. Eren BAŞ Arş. Gör. F. Şevval BULUT
|
Bilimsel- Teknik Gezi, Staj ve Bitirme Ödevi Komisyonu (BSBK) |
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 8’e ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Yurtiçi ve yurtdışından (Uluslararası İlişkileri Geliştirme Komisyonu (UİGK)'ndan dönemsel olarak teklif edilecek uluslararası staj olanakları), kamu ve özel sektördeki staj yapılabilecek yerlerin ve alanların değerlendirilmesi, belirlenmesi ve geliştirilmesi 3) B.Ü. Orman Fakültesi Uygulamalı Çalışma ve Staj Yönergesi uyarınca öğrencilerin yapmaları gereken iki dönemlik staja ilişkin defterlerin incelenmesi ve raporlanması 4) Yapılan stajların staj defteri dışı araçlarla izlenmesi ve değerlendirilmesiyle ilgili mekanizmaların geliştirilmesi ve uygulanması Bitirme ödevlerinin MÜDEK ana tasarım deneyimi özelliğini taşıyacak yapıda olmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi 5) Bitirme ödevlerinin Bartın Orman Fakültesi Bitirme Ödevi Hazırlama Yönergesi'ne göre yürütülmesinin sağlanması 6) Bilimsel ve teknik gezi çalışmalarının program çıktılarına ve program eğitim amaçlarına uygun ve katkı sağlayacak şekilde yapılmasının sağlanması 7) Bilimsel ve teknik gezi çalışmalarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerin yapılması 8) Bilimsel ve teknik gezilerde öğretim elemanı ve üyesi görevlendirmelerinin yapılması için önerilerde bulunulması 9) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak Bölüm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Dr. Öğr. Üyesi H. Batuhan GÜNŞEN (Başkan) Prof. Dr. Ali DURKAYA Doç. Dr. Yafes YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi Tuna EMİR Arş. Gör. Dr. Kamil ÇAKIROĞLU
|
Öğrenci ve Mezunlarla İlişkileri Geliştirme Komisyonu (MİGK) |
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 1’e ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Mezun Danışma Kurulu’nun (MDK) oluşturulması ve gÜncellenmesi 3) Mezun Danışma Kurulu toplantılarının yılda bir kez yapılması, toplantılarda alınan kararların raporlanması 4) Mezunlarda istenen özelliklerin belirlenmesi ve Eğitim-Öğretim İzleme ve Geliştirme Komisyonu (EGK) ile paylaşılması 5) Dış paydaş olarak mezunların, meslek odası ve örgÜtlerin, Belediyelerin, OGM, ÇEM, Milli Parklar 6) Genel MÜdÜrlÜĞÜ'nÜn katkı ve görÜŞlerinin alınması 7) Lisans program eğitim amaçlarının kanıtlanmasına yönelik mezun anketlerinin dÜzenlenmesi, yapılması, elde edilen sonuçların değerlendirilerek dönemsel (3 ve 5 yıllık) olarak raporlanması, ilgili anket sorularının Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (ÖDK) ile birlikte belirlenmesi ve ayrıca ilgili anketlerin web sayfasından yapılmasının sağlanması 8) Mezun anketi sonuçlarının değerlendirilmesi, mezun anketi değerlendirme sonuçlarının eğitim amaçlarının gÜncellenmesi çalışmalarında kullanılmak Üzere Eğitim-Öğretim İzleme ve Geliştirme Komisyonu (EGK) ve Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu'na (ÖDK) sunulması 9) Mezunlarla birlikte çeşitli sosyal etkinlikler dÜzenlemek (mezunlar gÜnÜ, panel, çalıştay, yemek vb.) ve BölÜm Akreditasyon Komisyonuna sunulmak Üzere gerçekleştirilen etkinliklerin belgelenmesi ve kayıt altına alınması 10) Mezunlara ilişkin gerekli bilgilerin sağlanması ve bu bilgilerin mezun bilgi sisteminin kurulması ve veri tabanına aktarılması için Internet (Web) Sayfası DÜzenleme Komisyonu'na (ISDK) gönderilmesi 11) Mezun profilinin çıkarılması, dönemsel olarak bu profilin gÜncellenmesi 12) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak BölÜm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Doç. Dr. N. Kaan ÖZKAZANÇ(Başkan) |
Prof. Dr. Azize TOPER KAYGIN |
||
Doç. Dr. Sinan KAPTAN Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞENSOY Arş. Gör. Eren BAŞ |
||
Altyapı Geliştirme Komisyonu (AGK) |
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 7’e ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Eğitim-öğretim altyapısına ilişkin (araç, gereç, laboratuvar ve derslik gibi) ihtiyaçların belirlenmesi 3) BölÜm altyapı koşullarının belirlenmesi (envanterin oluşturulması) 4) MÜDEK ölÇÜtlerine uygun olarak altyapının iyileştirilmesine yönelik öneriler içeren raporların hazırlanması 5) KÜtÜphane olanaklarının, bilişim sistemlerinin geliştirilmesiyle kullanımının arttırılması 6) Laboratuvarlarda gerekli çalışma emniyeti ve gÜvenlik sistemlerinin tespit edilmesi ve iyileştirme önerilerinin oluşturulması 7) Atıkların tanımlanması ve sınıflandırılması, atık yönetimi alt yapısının oluşturulması 8) FakÜlte Bahçesinin eğitim-öğretim amaçlarına göre eksikliklerinin tespit edilmesi 9) Altyapıyla ilgili Uluslararası İlişkiler Komisyonu'ndan (UİGK) ve diğer komisyonlardan gelen önerilerin hayata geçirilmesine yönelik girişimlerin yapılması 10) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak BölÜm 11) Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Doç. Dr. Ersin GÜNGÖR (Başkan) Doç. Dr. Yafes YILDIZ Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞENSOY Arş. Gör. Dr. Yağmur YEŞİLBAŞ
|
Web Sayfası Düzenleme Komisyonu (WDK) |
1) Müdek Özdeğerlendirme Raporu Ölçüt 9’a ait bilgilerin hazırlanması, başlıklara uygun yazılması. 2) Bölüm web sayfasının kullanımının etkinliğinin izlenmesi, güncelleme önerilerinin geliştirilmesi ve web sayfasının sürekli olarak güncellenmesi 3) Akademik faaliyetlerin web sayfasında izlenmesi ve değerlendirmesi için gerekli alt yapının oluşturulması 4) Öğrenci ders değerlendirme ve mezun anketlerinin sanal (internet, web, UBYS vb) ortamda yapılması ve değerlendirilmesi hususunda çalışmaların yapılması 5) Mezun bilgi sisteminin kurulması (web tabanlı mezun bilgi bankası) 6) 5) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak Bölüm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Prof. Dr. Ayhan ATEŞOĞLU(Başkan) Arş. Gör. Esra PULAT Arş. Gör. Dr. Kamil ÇAKIROĞLU
|
Ulusal ve Uluslararası İlişkileri Geliştirme Komisyonu (UUİGK) |
1) BölÜm yabancı dil öğretim hedeflerinin belirlenmesi, yabancı dil konusunda öğretim Üyelerinin koordinasyonu, izlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması 2) BölÜm lisans ve lisansÜstÜ eğitiminde (ders, uygulama vb) yabancı dil öğretimi, kullanımı ve uygulamalarını geliştirici öneriler (ders, kurs, sempozyum, konferans, çalıştay vb) yapılması ve bu faaliyetlerin geleneksel olarak dÜzenlenmesi için gerekli hazırlıkların yapılması, yapılan çalışmaların izlenerek dönemsel (6 ay) olarak raporlanması 3) BölÜm mekanlarının yabancı öğrencilerin kullanımına hizmet edebilecek şekilde dÜzenlenmesi (tabela, yönlendirme işaretleri vb.) için Altyapı İyileştirme Komisyonu (AİK)'na öneriler sunulması ve gelişmelerin raporlanması 4) BölÜm, Erasmus, Farabi, Mevlana, FAO, IUCN, IAESTE, EFI, IUFRO, Silva vb. çalışma anlaşmalarının geliştirilmesi, öneriler sunulması ve gelişmelerin raporlanması 5) BölÜm Web Sayfası DÜzenleme Komisyonu (WDK) ile işbirliği içerisinde BölÜm Web sayfasına 6) uluslararası format kazandırılmasına destek olunması, öneriler geliştirilmesi ve gelişiminin raporlanması 7) Öğrenci hareketliliğini sağlayacak program (Erasmus, Farabi, Mevlana, IAESTE gibi) uygulamalarının izlenmesi (en az son beş yıl) ve değerlendirilmesi 8) Uluslararası staj yapılabilecek yerlerin dönemsel olarak belirlenerek Bilimsel ve Teknik Gezi, Staj ve Bitirme Ödevi Komisyonu (BSBK)'na gönderilmesi 9) BölÜM öğrencileri için oryantasyon programı hazırlanması, uygulanması, öneriler geliştirilmesi için dış paydaşlarla ilişkiye geçilmesi ve program gelişiminin değerlendirilmesi 10) Komisyon tarafından yapılan çalışmaların ve önerilerin raporlanarak dönemsel olarak BölÜm Akreditasyon Komisyonu'na (BAK) sunulması |
Prof. Dr. Barbaros YAMAN (Başkan) Prof. Dr. Halil Barış ÖZEL Prof. Dr. Ayhan ATEŞOĞLU Doç. Dr.Mertol ERTUĞRUL Arş Gör. F. Şevval BULUT |
Çok Disiplinli Ders Komisyonu(ÇDDK) |
1) Eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç kalite güvence sistemini oluşturmayı, planlamayı, uygulamayı, izlemeyi ve gerekli önlemleri almak. |
Prof. Dr. Ayhan ATEŞOĞLU (Başkan) Doç. Dr. Ersin GÜNGÖR Doç. Dr. Şahin PALTA Dr. Öğr. Üyesi H. Batuhan GÜNŞEN Arş. Gör. Dr. Kamil ÇAKIROĞLU |